dinsdag, juli 19, 2005

Ootmarsumse overpeinzingen

Ik ben weer terug van een lang weekend Twente. Er even tussen uit, genieten van de omgeving en van het weer. Blijkbaar net als Boudewijn Büch de vakantie doorgebracht in onder andere Ootmarsum. Een leuk oud stadje, waarvan wij al snel merkten, dat op zondag de winkels (veel interieurachtige zaakjes en kunsthandels) open zijn en daardoor een publiek van bovengemiddelde leeftijd aantrekt.

Wat betreft de overpeinzingen valt het wel mee. Ik vond het wel leuk om eens allitererend te beginnen. Geen langdurige en diepgaande gesprekken, maar flink actief wandelen door stad en land. Dit met de GPS in de hand. Al geocachend de omgeving verkend. Flink op pad geweest en daardoor eigenlijk geen letter gelezen. De routebeschrijvingen en richtingwijzers daargelaten.

Om toch iets over boeken te schrijven zal ik mijn nieuwste aanwinst tonen. Het is voor de meesten, van het kleine aantal lezers van deze blog, het waarschijnlijk welbekende boek Geestgrond. Mijn ouders waren vorige week op bezoek en brachten dit exemplaar voor mij mee. Het is een ex-bieb boek en dat betekend de nodige verkleuring, viezigheid, vlekken, scheuren en kapotte pagina's. Ondanks dat ben ik er toch blij mee. Ik had het namelijk nog niet en het is dus een welkome aanvulling.

Ik heb gemerkt dat de boeken van Büch over het algemeen niet erg makkelijk te verkrijgen zijn en dan is de bibliotheek een mooie en goedkope leverancier. Momenteel heb ik ook de boeken Brieven aan Mick Jagger en Rock & Roll in bibliotheekuitgave. Van Brieven aan MJ heb ik inmiddels een derde en vijfde druk uit de bibliotheek van Büch zelve. Of ik echter dan ook de bibliotheekversie weg ga doen weet ik niet. Waarschijnlijk zal ik er dan toch een gebonden versie voor terug willen.

Wie weet wat de toekomst gaat brengen aan boeken, gebonden of niet. Vorig jaar redelijk wat gekocht in Deventer, maar toen was mijn collectie als beginner een stuk beperkter. Na 7 augustus (als het weer mee zit) dus een stukje over mijn nieuwe Büch aankopen. Tot dan hoop ik flink wat boeken te kunnen lezen. Darwin schiet tot nu toe nog niet echt op.

1 Comments:

At 12:08 p.m., Blogger woordenaar said...

Ik heb een tweede druk van Geestgrond (de eerste is gebonden, de tweede paperback). Geen idee hoe ik er aan kom (ik heb niet zoveel (met) Büch: Eilanden, Eenzaam, Het IJspaleis, Blauwzee, Bibliotheken, Geestgrond en Het Bedrog), nooit gelezen (alleen Het Bedrog en stukjes Bibliotheken).

 

Een reactie posten

<< Home