maandag, juli 25, 2005

Mooie afbeeldingen op Google.be

Ik ben helemaal weg van statistieken en heb daarom bij nedstat deze pagina aangemeld. Onderandere kan je zien waar je bezoekers vandaan komen en via welke link. Eén van die links was de Belgische google. Iemand heeft gezocht op "mooie" en "afbeeldingen" en kwam daarmee bij mijn site.

Ik kon me dit moeilijk voorstellen, dus probeerde ik het zelf. Op google.be kwam met mooie afbeeldingen mijn blog op de zevende plek. Erg hoog vond ik. Even proberen bij de Nederlandse site. Daar een 37e plek. Ook nog vrij hoog.

Wat concluderen we hieruit? In Nederland zijn er vijf keer meer sites met mooie afbeeldingen dan in België. Er zijn uberhaupt weinig sites met mooie afbeeldingen. Deze woordencombinatie komt weinig voor. De view-frequentie is dermate hoog dat ik vrij goed scoor bij google. Google kijkt naar hoe vaak mooie afbeeldingen voor komt in vergelijking tot de hoeveelheid tekst voor de score.

Allemaal conclusies die waarschijnlijk niet volledig kloppen. Slechts enkele zijn te toetsen. Zoek je op "mooie afbeeldingen" geven beide sites 4930 resultaten, zonder aanhalingstekens 448000. Is dit veel? Ik weet het niet. België geeft dus evenveel resultaten en heeft dus evenveel sites met mooie afbeeldingen. Iets anders veroorzaakt dus het verschil.
Of de algemene hoogte wordt bepaald door het relatieve voorkomen in de tekst kan nu getoetst worden. Ik heb in dit stukje regelmatig de combinatie mooie afbeeldingen gebruikt. Ben ik hierdoor gestegen?