zondag, december 18, 2005

De bijbel code

Ditmaal een stukje, niet met eigen ervaring, maar met een vraag. Ik heb vandaag twee docu's gezien over de bijbel code. Er schijnen allerlei codes in de bijbel te staan die vanalles voorspellen. De dood van Lady Di, watergate, een nucleaire oorlog volgend jaar en dat soort dingen.
Heeft iemand het boek gelezen van Michael Drosnin? Is het verhaal goed onderbouwd? Het klinkt allemaal vrij ongeloofwaardig en mysterieus. Ik ben zelf vrij sceptisch tegenover dit soort dingen, maar ben zeker ook benieuwd.
Voor de Napoleon-fans: Heeft Napoleon ooit de rode zee overgestoken op dezelfde wijze als Mozes?

3 Comments:

At 4:31 p.m., Blogger Unknown said...

Iemand met (te) veel fantasie en wat computersoftware kan dit soort nonsens uit elk boek filteren, net zoals je uit elk willekeurig muziekstuk de sterfdatum van de componist kunt halen (zoals liefhebbers van Bach ongetwijfeld bekend is).

En laten we wel wezen: zelfs zonder code staat er in de bijbel niet veel zinnigs...

 
At 3:57 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Als je het leest, laat weten of er iets van blijft staan na lezing of dat je het onzinnig vindt. Dat er in de bijbel niet veel zinnigs staat wil ik niet beweren,(en werkelijk gelovig ben ik niet, ik hoop dat er een god is, maar hopen is geen geloven). Ik kan me in veel niet vinden, maar er staat ook weer veel moois in, poetisch, verhalend. De bijbel is immers een bolwerk van boeken, 66 (of waren het er 65?) boeken in een band -zonder de apocriefen- met waanzinnig veel verschillende schrijvers en verschillende stijlen. Maar ja, dat is mijn mening.

 
At 9:26 a.m., Blogger woordenaar said...

Lang geleden ooit zo'n soort boek gelezen. Als je het wil kan je uit elk boek informatie lezen die er niet in staat. Leuk vermaak, maar niet te serieus nemen.

 

Een reactie posten

<< Home