donderdag, januari 12, 2006

Boekenliefhebbers opgepast!

Is het tijdperk van het papieren boek voorbij? Lekker op de bank of in bed met een dik boek genieten van intrigerende personages en andere werelden. Het zou zomaar eens kunnen gaan gebeuren met elektronische inkt. Ontwikkeld door Philips en binnenkort op de markt verwerkt in de Sony Reader. Ik zit dan wel met een ruimte gebrek, maar of dit de meest gewenste oplossing is...



De Sony Reader is 15 centimeter in doorsnee, 1,5 cm dik en weegt ongeveer 250 gram. Het beeldscherm vertoont een elektronisch boek bijna net zo scherp als op een geprinte pagina. Het geheugen van 10 MB is genoeg voor het opslaan van zo'n 20 boeken.

6 Comments:

At 10:51 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Het zal de papieren boeken niet vervangen, maar lijkt me wel een leuk hebbedingetje. Geweldig voor 'on the road' situaties.

 
At 11:29 p.m., Blogger Unknown said...

Ach, E-book readers zijn er al jaren, dit is weer de volgende generatie. En dat het nou echt aanslaat? Mwaaaa...

(N.B. de afbeelding werkt niet)

 
At 11:30 p.m., Blogger Unknown said...

(Sorry, vergeet opmerking over de afbeelding maar; wordt nu wel geladen)

 
At 9:08 a.m., Blogger boekengek said...

Ik geloof er niks van. Kun je je voorstellen dat je met zo'n koud plastic ding onder de dekens ligt? Een boek in bed laat zich vormen, kun je onder alle hoeken lezen; een beeldscherm niet. Het papieren boek zal echt niet verdwijnen.

 
At 8:27 p.m., Blogger Sander said...

Ik zeg laat de hele wereld maar zo'n ding kopen, dan kunnen de echte boeken naar ons. Ik heb dan wel geen ruimte (en ik ben daarin niet de enige las ik net bij boekengek) maar daar vinden we wel wat op..

 
At 9:54 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Het is wel de bedoeling dat het beeldscherm eruit zal zien EN zal voelen als papier. Das toch wel charmant? Natuurlijk vervangt het 'het boek' voor geen meter, maar ik zou 't best een aardig dingetje vinden.

 

Een reactie posten

<< Home