zaterdag, februari 11, 2006

Landelijke vlinderdag

Is het verstrooidheid dat je de dagen van de week door elkaar gaat halen? Is het het verlangen naar de zomer dat je je zelfs in de maanden gaat vergissen?

Vanmorgen vertrok ik vol goede moed op de fiets naar de Reehorst in Ede. Ik zou er de vlinderdag gaan bezoeken. Georganiseerd door de vlinderstichting, allerlei lezingen, informatie- en boekenstands over vlinders. De ochtendlezing zou gaan over de totstandkoming van de nieuwe vlinderatlas. Allemaal erg interessant dus.

Zoals gewoonlijk vertrok ik ruim op tijd. Lekker rustig gefietst, genietend van een Oma Smith. Bij aankomst zag ik wat mensen voorbij de Reehorst lopen, maar erg druk was het verder niet. Dit verbaasde me. Toen ik door de ramen weinig activiteit kon waarnemen, begon ik sterk te twijfelen.

Na mijn fiets gestald te hebben, toch maar naar binnen gegaan. Bij de ingang informeerde ik naar de vlinderdag, waarna een vragende blik van de receptioniste mijn laatste twijfel wegnam. Ik was verkeerd. Het was toch wel de Reehorst? Het was toch zaterdag de 11e? De receptioniste wist van niks. Ook het weekend erna bleek niets gepland en het was ook nog niet geweest.
Na wat telefoontjes afgehandeld te hebben, wilde ze voor me op internet kijken. Ze kan zelf niks vinden. De computer ernaast had het beeldscherm zo staan dat ik mee kon kijken. Een gezamenlijke poging leek ook weinig te helpen. Totdat onder de volgende tekst voorbij trok: 11 maart 2006: landelijke (vlinder)dag.

Ik verlaat de Reehorst en zeg ter afscheid tegen de receptioniste: “Tot over een maand.”