woensdag, augustus 09, 2006

Gezocht: verstand

Verloren object: verstand
Plaats van verlies: Deventer
Specificaties lokatie: Boekenkraampje aan de IJssel
Datum: 6 augustus 2003

Tijdens de Deventer boekenmarkt ben ik nu echt mijn verstand verloren. Schreef ik ooit dat ik per ongeluk een boek dubbel had gekocht. Nu heb ik het met opzet gedaan. Een boek dat ik zelfs al drie keer had. De verkoopster keek me ook raar aan toen ik ZES keer het zelfde boek kocht.

Ik zag bij het benaderen van he betreffende kraampje al een vrouw met het boek lopen. Met buikbandje. Ik dacht nog dat ik te laat was, maar toen zag ik de doos met Kleine blonde doden. De meeste met buikbandje. Tja welke kies je dan? Dan maar alle drukken die ze hebben. Het resultaat:

10 Comments:

At 7:30 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Maj (ik ga veel om met vlamingen), Rick, de bibliomanie heeft wel zeer hard toegeslagen! Ben je van plan ze allen te behouden of zie je hier nog een lucratief zaakje in?

 
At 5:41 p.m., Anonymous Anoniem said...

Je hebt gekken en nog meer gekken. Jij Rick moet daar 1-tje van zijn.
Nee....grapje hoor! Maar wat ik niet snap (blond),is dat "buikbandje". Wat bedoel je daar in vredes naam mee?

Paula

 
At 8:00 a.m., Blogger 1972Galadriel said...

Mooie aanwinst..staan vast erg mooi in je boekenkast :)

 
At 2:16 p.m., Blogger Rick said...

@ Bibliofilos, ik ga ze voorlopig behouden. Als ik er winst op had willen maken, had ik de hele doos moeten kopen. Ik ben er van overtuigd dat er behoorlijk wat winst mee te behalen valt. Ik heb alleen geen zin om dat allemaal te verhandelen.

@ Paula. Een buikbandje is een strook papier die om het boek heen geslagen wordt. Hierop kan een speciale reclameboodschap staan of natuurlijk de prijs. In dit geval is het de druk, de prijs en bij de latere drukken staat ook de vermelding dat het boek is verfilmd. Op de foto zijn het de stroken rood en groen papier. Meestal worden deze bandjes weggegooid door de koper, waardoor je ze zelden ziet bij een tweedehands boek.

 
At 3:12 p.m., Blogger Unknown said...

Gefeliciteerd Rick, en welkom bij de club :-)

 
At 10:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Beste Rick,

Ik als verzamelaar van alle drukken van Büch ben gewoon stinkend/goerend jaloers op dat stapeltje boeken! Zo kan ik ze niet vinden!
Als ik ze zo zou kunnen vinden ging ik ook nog dezelfde drukken verzamelen in verschillende uitvoerigen. Dus van lelijk tot geweldig en alles wat er tussen zit!

Deze verzamelwoede is bij mij ontstaan toen ik iemand sprak die alle drukken van 'de avonden' van Reve verzamelde. Daar heb ik over na lopen denken en kwam uiteidenlijk tot de conclusie dat ik alle drukken van Büch wilde hebben.

Verder is alles goed met me...:-)

 
At 3:11 p.m., Anonymous Anoniem said...

Begrijp ik het goed dat je nu alle drukken bezit, of is je verzameling nog niet compleet?

 
At 5:40 p.m., Anonymous Anoniem said...

@Maarten: als je mij bedoeld dan is het antwoord nee. Ik wil wel alle drukken verzamelen maar het is nog (lang) niet compleet.

 
At 10:41 p.m., Blogger Rick said...

@ Maarten: En als je mij bedoelt is het antwoord ook nee. Het is sowieso nooit in me opgekomen om van een bepaalde schrijver alle drukken te verzamelen. Waarom dan toch zes keer het zelfde boek? Ik weet het zelf ook niet...

 
At 9:56 a.m., Anonymous Anoniem said...

@Rick: als je van die onverantwoorde koop af wil laat het mij maar weten...:-)

Zeg nu zelf, wat moet je met al die dezelfde boeken? Die ga je toch nooit lezen.....:-)

 

Een reactie posten

<< Home