zondag, juli 30, 2006

Bijenkorf uitverkoop

Gisteren was ik bij de uitverkoop van de Bijenkorf in Arnhem. Over Boudewijn Büch lagen er de volgende drie boeken (halverwege de middag nog van alle boeken twee exemplaren):

Theodor Holman: De taal heeft het laatste woord. Het mysterie BB. 4 euro
Guus Bauer: De jongen in blauw. Brieven aan BB. 5 euro
Bert Sliggers: Herkomst BB. 9 euro.

De laatste had ik al, de andere nog niet.
Ik ga niet meer zeggen dat het een geweldige tip is, omdat ik de eerste twee nog niet heb gelezen. Naar mijn idee zijn er na het overlijden van BB te veel boeken verschenen, waarbij de geldlust groter was dan het oog voor kwaliteit. Of het dus echt de moeite waard is weet ik nog niet.

2 Comments:

At 9:44 p.m., Blogger Unknown said...

Het zijn uiteraard koopjes (ik heb ze zelf direct bij verschijnen gekocht, zucht...), maar ik ben het helemaal met je eens dat er in te korte tijd teveel is verschenen, met Guus Bauer voorop als "kampioen nutteloze BB-boekjes uitgeven". Ik ben eigenlijk wel blij dat ie weer gestopt is met zijn XX-Uitgevers.

 
At 4:07 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik reageer hier toch even op, ik sta op het punt het boek van sliggers aan te schaffen, en kwam met zoeken weer hier uit ;-)

Guss Bauer heeft mij nooit aangesproken inderdaad, maar het werk van Holman is prachtig, nietwaar?

Grt Leo

 

Een reactie posten

<< Home