vrijdag, mei 05, 2006

Koninginnedag 2006

Was het in Amsterdam droog en scheen er zelfs de zon, in Wageningen was het een regenachtige en droevige boel. Het aantal verkopers was dan ook minder dan andere jaren. De meeste kinderen zaten er maar zielig bij onder een zeiltje, kijkend hoe de handel verregende.

Hoewel er toch nog tijd was om tussen de buien de vrijmarkt te bezoeken, had de regen zijn werk al gedaan. Water is niet de grootste vriend van het boek en veel van de standjes konden dus snel worden overgeslagen. Het aanbod was niet al te groot, maar gelukkig waren er nog een aantal mensen die enige moeite deden om de spullen droog te houden. De buit was daarom niet al te groot. Slechts twee boeken en een DVD box.

De DVD box kwam ik al vrij in het begin tegen. Nog in het plastic. “We hebben hem een keer gewonnen, maar we houden niet zo van Monty Python” werd mij medegedeeld. Niet van Monty Python houden, hoe is het mogelijk? In ieder geval was ik er wel blij mee.

De boeken kwam ik later tegen. Van Roald Dahl had ik al het een en ander. Een boek met alle verhalen is erg handig. Heb je in een keer alles bij elkaar. Het boek was wel wat vochtig en had daardoor golvende pagina’s, maar na een tijdje drogen onder een stapel tijdschriften is het helemaal goed gekomen.

Het boek over draken was een aangename verrassing. Op het gebied van mythische/onnatuurlijke dieren had ik al enkele boeken (wellicht weer een subverzameling..). Op het titelblad zag ik dat het van een antiquariaat afkomstig was. In potlood stond de prijs. Twintig euro. Best prijzig, maar het boek zag er mooi uit met erg mooie illustraties. Toch maar informeren naar de prijs. Voor slechts een euro was het van mij en daarmee had ik mijn 700ste boek voor mijn collectie gekocht.

1 Comments:

At 7:41 a.m., Blogger Bibliofilos said...

Dezelfde uitgave van Dahl heb ik ook, heerlijk al zijn verhalen bij elkaar. En het boekje 'Draken' zou ik misschien ook gekocht hebben, had ik het in handen gekregen. Afijn, proficiat!

 

Een reactie posten

<< Home