woensdag, augustus 10, 2005

Boekenmarkt Deventer

Afgelopen zondag was het dan zover. De boekenmarkt in Deventer. De dagen ervoor het weerbericht nauwlettend gevolgd. Het zou grotendeels droog blijven en we zijn dus toch maar gegaan. Rond 9.30 stonden we bij de eerste kraam, alwaar de eerste vier boeken werden aangeschaft. Vervolgens tot 17.30 rondgelopen om nog aan twee andere boeken te komen.

Slechts een enkele bui moest ontweken worden bij het zoeken naar leuke boeken. Ik vond het aanbod minder dan vorig jaar. Veel ook hetzelfde. Vele malen het lelietheater gezien, ook Redmond O'Hanlon (behalve dan storm die ik nog wel wilde hebben) en ontelbaar vaak Tolkien's In de ban van de ring. Dat laatste niet geheel onbegrijpelijk omdat daarvan naar mijn idee elke maand wel weer een nieuwe en anders uitgevoerde editie van verschijnt.

De drie hoofddoelen die we hadden waren buitengewoon slecht vertegenwoordigd. Dit waren Gabriel Garcia Marquez (specifiek Schrijver in Bogota), Midas Dekkers en Boudewijn Büch. Wel een tijd je verlekkerd staan kijken bij de kraam van En passant die twee grote dozen met Büch spul had staan, waarbij enkele dingen die ik zelfs nog nooit had gezien. Allemaal boven mijn budget helaas, of in ieder geval wat ik ervoor over had. Wie weet als ik ooit nog eens de staatsloterij win...


Het stapeltje waarmee ik thuis ben gekomen:


Van boven naar beneden:

Johnny Frisbie - Puka-Puka
Midas Dekkers - De mol en de baviaan
Midas Dekkers - Miauw
Umberto Eco - Op reis met een zalm
Boudewijn Büch - OPenbaar boekbezit
Colin Martin & Geoffrey Parker - The Spanish Armada

2 Comments:

At 6:38 p.m., Blogger boekengek said...

Puka-Puka is een behoorlijk 'gezocht' boek, dat je het überhaupt gevonden hebt! Welke uitgave heb je?

 
At 7:53 p.m., Blogger Rick said...

Het is een pocket van Pandora. Het is de tweede druk. Boudewijn Büch heeft er een twintig paginas tellend stuk in geschreven. Ik weet niet in hoeverre het een gezocht boek is, maar een euro had ik er wel voor over :D.

 

Een reactie posten

<< Home