zondag, augustus 21, 2005

Verjaardagscadeaus

Ondanks een griepje en een flinke verkoudheid toch maar even achter de computer gekropen. Afgelopen woensdag was ik jarig en dat resulteerde in een aantal kadootjes. Naast enkele andere dingen natuurlijk ook weer een paar boeken.


Een vriend van mij uit Amerika was overgekomen en bracht een leuk boekje voor mij mee wat precies in mijn groepje evolutieboeken past. Ditmaal een specifiek onderdeel eruit, namelijk "the evolution of human sexuality". Dit is de ondertitel van het boek "Why is sex fun?" van schrijver Jared Diamond. Pulitzerprijswinnaar met het boek "Guns, Germs, and Steel"/"Paarden, zwaarden en ziektekiemen" en momenteel in de boekhandel met het omvangrijke "Collapse"/"Ondergang" over het hoe en het waarom van het verdwijnen of juist overleven van beschavingen. Ik ben zeer benieuwd.

Vervolgens kreeg ik de eerste DVD-box van Boudewijn Büch. 500 minuten aan materiaal om van te genieten.

Midas Dekkers werd ook weer aangevuld. Een tweedehands exemplaar van "Het edelgedierte" en twee Pandora-pockets. Van "Poes" alweer de 14e druk. Blijkbaar loopt de verkoop goed. En de laatste uitgave "Pets" over dieren in en om het huis.

Ik heb ook nog wat geld gekregen en daar al vrij snel twee boeken van gekocht. Het eerste is "De nachtmerrie van Captain Bligh" van John Toohey. Hierin het verslag van wat er gebeurde na de muiterij op de Bounty. 19 man in een open sloep, achtergelaten in de Stille Zuidzee. Een reis van zes weken en 6.705 kilometer.

Tenslotte nog een boek van Boudewijn Büch. Bij de Slegte in Nijmegen stond "Links!" in de schappen. Aangezien ik deze nog niet had, meteen meegenomen. Weer een stukje completer.

Voor nu hou ik het hierbij en duik ik mijn bed weer in. Hopelijk snel weer fit om het verslag te schrijven van mijn bezoek aan Leiden en mijn speurtocht naar Boudewijn Büch.

4 Comments:

At 11:28 p.m., Blogger Unknown said...

Goeie vondst, die "Links!". Een van de leukere boeken van BB.

 
At 11:45 p.m., Blogger woordenaar said...

Gefeliciteerd en beterschap

 
At 8:10 a.m., Blogger boekengek said...

Verjaardagen dienen natuurlijk wel AANgekondigd te worden ipv afgekondigd. Of wil je geen kadootjes? ;-) Alsnog van harte.

 
At 4:09 p.m., Blogger Rick said...

Beter laat dan nooit...:-D

 

Een reactie posten

<< Home