zondag, februari 12, 2006

UItverkoop Kniphorst

Afgelopen vrijdag en zaterdag was het weer uitverkoop van Kniphorst in Wageningen. Een ware happening waarvoor een ruimte in het lokale theater wordt afgehuurd. Elk jaar trekt het vele mensen die met stapels boeken weer vertrekken. Ik heb me ingehouden. Zowel geld als ruimte zijn momenteel erg beperkend. Ik heb uiteidenlijk vier boeken gekocht.


Het eerste boek "Het tibetaanse dodenboek" had ik al eens eerder zien staan. Op een of andere manier spreekt het me aan. Waarom weet ik niet. Ik heb niks bijzonders met Tibet of met de dood. Andere culturen in het algemeen wel, dus wellicht daarom. Op internet las ik dat het een vrij pittig boek is om doorheen te komen. We zullen zien...

Twee boekjes uitgebracht ter gelegenheid van 4/5 mei. De eerste van Rudi van Dantzig voor de dodenherdenking van 1999. De andere van Remco Campert en Alexander Rinnooy Kan voor 2003.

Ten slotte een mooi boek met prachtige afbeeldingen. "De wereld in kaart gebracht. Kaarten en hun geschiedenis." van Nathaniel Harris. De geschiedenis van kaarten vanaf Babyloniƫ tot Mars. Ik ben zeer benieuwd hiernaar.

3 Comments:

At 7:01 p.m., Blogger boekengek said...

Jullie (ik neem gemakshalve Bibliofilos er maar even bij)boffen wel daar in Wageningen! Hier in de grote stad (grapje, het gaat maar om Utreg)is weinig te beleven op dit gebied.

 
At 12:27 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

 
At 12:29 p.m., Blogger Bibliofilos said...

Boekengek, ik was een maandje geleden in Utrecht aan het shoppen en ik zag antiquariaat na antiquariaat en een Slechte waar je U tegen zegt. Helaas was het mij niet toegestaan om dezen te betreden, mijn vriendin had me al bij voorbaad streng toegesproken: 'Boeken shoppen doe je maar in je eigen tijd.' Van je vrienden moet je het hebben!
Utrecht zag er toch heel niet slecht uit voor de boekenliefhebber.

 

Een reactie posten

<< Home