dinsdag, oktober 17, 2006

Een kleine pathologie van de rondorigheid

Naar aanleiding van mijn stukje over Buren, kreeg ik een bericht van Boekensneuper. Bij antiquariaat Kok in Amsterdam had hij een boekje zien staan van Midas Dekkers. Het was het boekje “Een kleine pathologie van de rondorigheid” Een zeer bijzonder boekje. Ik had het namelijk niet. Niet dat een boek bijzonder is als ik het niet heb Er zijn ook boeken die ik wel heb en toch bijzonder zijn. Na wat moeite heb ik dit boekje nu dus ook.

Een leuk boekje met muizenverhalen, uitgegeven als geschenk aan vrienden en collega’s van ADM International, een ontwerperbureau, ter ere van de jaarwisseling 1992/1993. De stukjes zijn verrijkt met, op de overliggende pagina’s, tekeningen van Bouke IJlstra en vormt zo een mooi werkje. Gesigneerd door Midas Dekkers, Bouke IJlstra en Pieter van Delft, de vormgever, vormt het een bijzonder aanwinst voor mijn collectie. Sneuper, bedankt voor de tip!

3 Comments:

At 8:51 p.m., Blogger sneuper said...

Graag gedaan...

 
At 1:01 p.m., Blogger Sander said...

Ik zag op marktplaats het boekje "museumstukjes" met o.a. een bijdrage van Midas dekkers. Grote kans dat je die al hebt, maar je weet maar nooit..

 
At 9:25 a.m., Blogger Rick said...

Die heb ik inderdaad al. Toch bedankt voor de tip!

 

Een reactie posten

<< Home